Saturday, 2 September 2000

reply: "Danke schon....miss u"

assalamualaikum there,
how are u? hopefully in the pink of health.
thanx a lott. i really don't know what to say now.
actually ana baru jer selesai cari bahan dlm internet
for msk bulletin (majlis siswazah kelantan).
ana betul2 minta maaf kerana lambat reply email anta.
sebenarnya dah lama ana baca tapi masih takder idea
nak ditulis.
anyway, how are u getting on there...i mean at your
beloved home...home sweet home. i could imagine how
wonderful it was if i were there now. bagaimana
keadaan ummi anta? harap2nya sihat selalu...kirim
salam rindu pada dia. still haven't chance to call
her.
but i think if i call her now, i must speak to u
also...isn't it?
oklah, dah melalut ke situ pulak. oh ya..i've 1 quest.
to ask u...betul ke anta ada telefon ahmad ajak dia,
farah & ana sekali pegi tempat anta? ana tak kisah
semua tu tapi apa pulak orag kata. eifan bayangkanlah
bile ahmad sendiri katakan yg ana ada apa2 ngan anta.
bukan dia jer...farah pun macam tu. tapi anta jgn
ambil hati ngan kata2 ana. kalau betul anta nak ana gi
jumpa anta, cakap kat ana jer. it's ok if u yourself
come here..tengok abang ahmad tu. sebelum tu
bagitaulah dulu...ok?
one more quest...is it true yr birthday is on 1st nov?
kalau betul...tell me ok?
pasal medic tu...insyaAllah i'll struggle my best to
achieve my dream. baru2 ni dah diadakan mid term exam.
alhamdulillah...bolehlah. tengok final exam lah pulak.
final maybe 2-13/10 ni. Doakan kejayaan ana yer.
ana kat sini sentiasa doakan kebahagiaan & kejayaan
anta kat sana. My thought is always with u..
oklah, semoga apa yg anta katakan dulu..(dr.hasni...)
menjadi kenyataan.tapi tu semua ketentuan Allah..kita
tak boleh lari dr ketentuanNya. apa yg mampu kita
lakukan hanyalah usaha yg berterusan & bertawakkal
kepadaNya..amiin.
wish u good luck & happy alwayz..
salam manis dr ana....ATIE

p/s: ana minta maaf kalau anta tak suka apa yg ana
tulis dlm ni. Actually ana tak berapa pandai nak bagi
tazkirah w/pun sekarang ni byk yg nak dikatakan.
insyaAllah ana akan bg peringatan utk sama2 kita
renungkan dlm email yg lain. ana tak mahu persahabatan
ni semakin lama semakin 'lagha'.
ana harap anta faham....maaf sekali lagi & thanks for
eyerything.  

Wednesday, 23 August 2000

"Danke schon...."

a'kumss my dearie there..

hi,guten tag.Wie geht es Ihnen? as for me..alhamdulillah. still didn't get 
any terrible sickness atau yg seumpamanya.Danke schon @ terima kasih bebyk 
atas pujian melangit anti tu. i'm sorry sbb lambat skit balas,anyway anti 
pun baru abis cuti and maybe sibuk skit start belajar balik.So,how's study 
skrg? How's your biology? hope's still ok as those in SPM,it's a very 
interesting subject actually and miss it very much since i'm taking 
chemistry as my major.Anyway,maybe i can learn it from you in the future,as 
when you've graduated as a  doctor..Dr.Hasni,hm..very suitable and 
intellectual name..hehe,hope so!.
i'm happy to hear your wonderful story of your holiday last time.
hope it's same for me when i come back home next week.
semalam i 'd read about medicine and surprisingly to tell you that i found 
myself actually like medicine very much.ana baru faham ape itu sebenarnya yg 
diistilahkan sbg perubatan..dlm konteks Islam. rugi jugak rasanya tk amik 
medic or anything equal to it like bio etc.tapi,at least i have u on my side 
to help me if i need help in those fields.
anyway,it's still ok for me to take of what i'm doing right now,cos i still 
can do may MSc or PhD in the field mentioned above,macamane pun atas diri 
kita jer sebenarnya.

i don't have much to say right now,maybe i'me too tired after having 2 test 
yesterday and today..and the lab session just now,so i think i'll write to 
you more when i'm home next week for mid sem break.
lastly, study hard always and remember The God for all the time...
because the Most True Love in asolutely the love to ALlah and His Messenger.
wassalam.

eifan.

p/s:if u'd like to send to me anything,it's ok but i think me myself maybe 
malas lagi buat masa skrg nak send anything..maybe next time i'll send to 
you BIG letter/gift..!

Saturday, 12 August 2000

reply: "Thanx A lot My Dearest Friend!!"

A'kum..
Dearest Ahmad Irfan Abd Wahab,
First & foremost, thanx A lot for giving me such a
lovely card. It's really meant to me. Thanx again...
Your words are really precious to me. I gonna search a
special card to send to U. Wait & see...
U asked me whether I like the card..Yes, of course I
like it very2 much.
Did u know that several weeks ago I've been decided to
give a letter for u with a gift- bookmark.But, I
cancelled that plan just because of the words that
written on the bookmark. The words- "Isch Liber
Dich".Whenever I know its meaning...I have to cancell
that plan.Maybe next time OK!

Oklah , dah biru mata ana tulis bahasa omputeh ni. Di
sini ana doakan kejayaan anta...jgn lupakan ana kat
sini.Lagipun, tak sampai 2 minggu lagi ana akan
menghadapi Mid-Term, doakan banyak2 ye! Kalau telefon
yr mum tu, sampaikan salam sayang ana kat dia. Cuti
baru2 ni, nak gi ke rumah pun, hari sekolah..mesti dia
ada kat Jeli.Nak tunggu next holiday pun,
12/10..lambat lagi. But it's OK...ana puas hati coz
dpt meluangkan masa yg begitu berharga with my beloved
family. Fortunately, 6/8 is my parent's anniversary &
we celebrate it at Hotel Ansar..simple jer.Lagipun,
5/8 tu birthday my youngest sibling, IS.Itupun dah
cukup utk dijadikan kenangan, ye tak? Bukan senang
lagi nak sambut certain special days with them. Cara
diorang sambut birthday ana hari tu pun ana tak dpt
lupakan. Entah thn depan ana dpt sambut sama2 ngan
diorang atau tak.Kesian ana kat sini. Hai, macam tu
lah kita..belajar punya pasal, terpaksa berjauhan ngan
family, so kita takleh leka sampai melupakan harapan
diorang nak tengok kita berjaya dunia &
akhirat.InsyaAllah kita kan sama2 mampu mengharungi
cabaran masa depan dengan pertolongan daripadaNYA.

Oklah, dah membebel sampai ke situ pulak. Rasanya
setakat ni dulu for this time.Salam mawaddah dr ana
khas utk sdr eifan kat sana.
WASSALAM...

Wednesday, 9 August 2000

"A special message..."

Dear hasni muniati hassan,

I wanted to send you this special message because I really care about you.Hope we all success in achieving our dream. 



I customized a special web site just for you at:

http://my.smartbotpro.net/dreams/?t=hasni+muniati+hassan&f=eifan

or <a href="http://my.smartbotpro.net/dreams/?t=hasni+muniati+hassan&f=eifan">click here!</a>

Please let me know if you liked it.

eifan

Wednesday, 26 July 2000

"Guten Tag and Wie geht es Ihnen!"

assalamualaikum..

hi,how things going there? hm..seems that you want to fight with your 
Hindustani language hah..nevermind,as long as now i have my own secret 
language -Deutsch- that maybe noone or rarely people will understand it 
so,let's go on.Anyway,if you're really know it better why not teach me 
some!?..you know i'm actually intersted in hindustan songs..a little bit jer 
laaa.

ok,back to the point.About the language study,there's about 7 hours of 
german class per week..the longest among others.Means that there's at least 
an hour of german class everyday..fuhh what an enjoyable and indeed 
exhausting one!hmm..actually i've just finish my chemistry lab session just 
now,1400-1600 hrs so i'm very tired and feel to sleep rigth now.ok,macht 
nich..(la baks')..so,our class has 29 hours per week now and it will 
increased next time due to tutorial class which will be held ot 400-500 
everyday.

last weekend a went to your place.actually, it's the 3rd time l'd been 
there.so,i met with farah and talk a little bit about study,our batch and 
etc.em..l likes the condition there in uia pj and feel like want to study 
there plak! it's a nice place with lots of space to move around, Islamic 
'atmosphere' and also the existence of many of my close friend there.

so,you're going home? selamat pulang and have the happy moment there in our 
beloved town.is it that you're having short break or just weekend?
this is the first time you're alone without your family,so it's just neutral 
to feel little homesick..hehe.as for me,during my first month there at 
pilah,the same thing also happened.but,after almost 6 months faraway from 
mum and dad,and bro-sisters,this had gonewe have to learn be on our own 
because you know in future, do you want to live everytime
with them? possible isn't it.

ok that's all and hope to hear from u soon.about the call i think i can't 
make it because it's too expensive if i want to make a call with publis 
phone here to k'tan.maybe next time ok!if you want to send any letter or 
anything,i'm eager to wait for that.just use the adress i'd given to u 
before.
wassalam.

eifan

Thursday, 20 July 2000

reply: "waalaikumussalam here"

a'kum and namaste,
 first of all, congratulation for getting the prize
on the prizes-giving several days ago...how lucky
you're. As for me..I mean MMP's prize-giving day,
there's  nothing information yet about that. Usually
the day held in June but this time maybe have some
changes...however I don't bother about that..but
that's not mean I don't want something from my
previous school, just if MMP have something more
special than that.
Now, about your study...
How far have you been in learning Germany
language?(what's the specific name for that
language?).How many times U have to study it in a
week?..and so on.
For me, there are 9 contact hours for attending
English class.This morning I've sat for Bio & Maths'
Quizzes...the questions for Maths are tuffer than
Bio...but I hope the result is the best...INSYAALLAH.
  Just for your info, I'll back to KB on 5/8 until 9/8
or 10/8.Just you imagine...I've been here for more
than 1 month & the chance for me to go home just a few
days...As you know, I've never been stayed at any
hostel before although I've got the chance in 1998
(when I got the offer from SMAP Kajang).
Okay, last but not least, I hope you'll be stronger in
the future...Study smart , always remember Allah & may
Allah bless you in whatever you do...
#Do feel free to contact me...For the letter, I'm not
promise when the suitable time will come....

sincerely, 
Hasni (ATIE)...:)

Wednesday, 19 July 2000

"assalamualaikum there"

a'kum and guten tag,

Wie geht es Ihnen?(how're you) as for me, al-hamdulillah.About the change of 
my course actually my parent had agreed with it because it is whom will 
going to futher my study there, but unfortunately the JPA seems to be very 
strict about this thing and they will never allow anybody to change to 
his/her choice without a very concrete and rasional reason.However,my 
English teacher at MML,Cikgu Anisah, if you know her,are trying to help me 
in this case with her husband's help.So now,i'm concentrating on my study 
and if the god says that you should go to other country, so then i'll go.

em..last weekend i went back to home and also spent a little of
my time visiting my beloved former school.Actually there was a prizes-giving 
day on last saturday at my school for excellent students last year .
For spm there was 10 person of last year's batch chosen to receive the prize 
from our respected MB, Tuan Guru Dato' Nik Abd Aziz Nik Mat.What about your 
school? When will MMP held this ceremony?I'm sure you're among the first to 
be invited on that day.

ok, ithink that's all the important thing i want to tell you.hope to hear 
from you soon.Wassalam and Auf Wiedersehen.

eifan.

Thursday, 13 July 2000

Re: "Macamane studi and life skrg?"

a'kum and guten tag

apa khabar? harap macam biasa jer. sorry gak to hear that u got bad demam 
masa nak amik EPT tu.tapi macamaner pun,hope anti ok jer skrg.Ok,straight to 
the point.

Pasal Fizah yg dpt medic tu dia dah daftar dah ker kat banting? kalau dah 
bagus lerr..ader gak our batch yg buat medic kat UK.kalau tak,maybe that's 
her choice and it's actually up to her,pasal medic ni..kalau tak betul2 
minat tak yah amik lerr.Sbb course ni mmmg the toughest especially kat 
uK.Tapi kalau betul minat,mmg seronok laa studi.

i'm sorry pasal mintak tolong bagitau alamat ngan emel tu.Ingatkan anti dah 
kenal ngan kawan2 ana tu.sbrnya ana ader pegi bermlm kat UIA 2 minggu 
lepas.saja,jumpa kawan2 ngan abe Ahmad.

Ana sbrnya mmg best friend ngan Ahmad.kira macam bro-bro ler..tak pun close 
friend.since Oration dulu,we're always be together if there's any chance. 
there's alot to talk and to discuss/or debate since he was a political sc 
student.Pasal farah ngan ahmad tu..tak yah nak bising2 la rasanya. i'm among 
the 1st to know about them..ntah selagi that's thing tka melampaui 
batas..rasanya that's ok! so what do u think about this?
it's natural for human and even Allah also state this in the holy Quran.

Hmm..esok ana nak balik kelantan sbb sabtu ader penyampaian hadiah kat 
sekolah..so sambil balik tu boleh gak pegi ceremony tu, jumpa kawan cikgu 
ngan my beloved maahad.anti tak balik or planning to go back ker?
tapi rasanya anti baru jer sebulan kat UIA kan..dah rindu umah kerr...?

ana skrg tgh tunggu my dad utk try uruskan pertukaran ..Insya Allah, kalau 
dapat ana nak try mintak UK or US,tapi maybe impossible kot.
JPA kata tak boleh tapi tak tau laa..we learn by try and error.kalau dapat 
uk mmg ana akan pegi,tapi US tu kena pikir dulu kot.anyway,a level kat sini 
pun dah ok,cuma abstacle bahasa ngan tempoh yg lama kat sana buat ana nak 
tukar tu.

ok laa..that's all i think.hope to see u soon and may ALlah bless u in all 
your work and daily life.Auf wiedersehen.
wassalam.

eifan

Monday, 26 June 2000

"hai! kaifahaluki al 'an?"

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

awwalan,seperti biasa..ape khabar anti kat UIA?harap macam biasa and dapat 
studi dengan baik..Insya-Allah..ker homesick!?yer laa,mana tau ..
1st time jauh dari family..ana takpe..dah 4 bulan lebih dah..tapi kat UIA PJ 
rasanya the surrounding is ok..sure tak ingat rumah sokmo..dok gitu?ok 
lah...melalut pulak ana nih.sorry eh..sebenarnya macam ana dah promise 
semalam ana nak story lebih panjang arini sbb yg emel lepaas u tak sempat 
sgt..just main point jer..so arini panjang skit..

1stly,nak crita pasai(utara nih!) dapat gih oversea nih.actually i'm taking 
chemical engineering for jpa oversea's scholarship programme.
Alhamdulillah,walaupun pada awal tak target nak dpt tapi,rezeki..sapa tau,so 
terpaksa lupakan local Univ. especially UKM yg expect awal2 dulu nak 
masuk..anyway in the of menuntut ilmu kat mana2 pun tak kisah kan..
i'll be taking A Level German here at PPP/OPP (oversea's preparatory 
program) UiTM Shah Alam for about 2 thn,then kena amik exam Alevel dan 
Bahasa Jerman ..pastu kena latihan industri 2/8 minggu locally sebelum 
terbang ke germany to proceed 1st year kat sana.kat sana ade pulak kursus 
technical language plak for about 3 month and graduate in 4 and a half 
years...kira totally 6 thn stgh ler..emm..balik Insya ALlah 2007.

so, anti akan graduate lebih kurang at the same time ler ngan ana kan..kira 
ok la tu!kat sana yg ana tau dpd lecturer..kalau chemical eng. i'll be going 
to Meinhem University in Germany.ana pun tak pasti lagi whether to stick on 
this course or maybe changing it in the future tak tau lagi laa...sbb kat 
univ. tu jugak,power dlm biotechnology,tapi bergantung jugak pd core subjct 
yg diambil dlm a level.ana baru jer pilih pagi tadi,core sbjt 
maths,chemistry and physics.kalau yg eng. lain diaorg amik maths,fuhter 
maths and physics.

pasal hafizah dapat oversea tu dia pegi?..dia under mana?hopefully ader lahh 
jugak wakil oversea dpd mmp. mml setakat ana tau dah 2 org yg dpt & peg 
oversea,ana and nizar (under petronas,taking Petroleum eng. at USA).
nizar skrg ni buat persediaan kat Uniten selama 1 thn.yg lain rasanya 
semuanya local...yg medic skit jer rasanya..emm..salman kat uia then yg lain 
maybe syukri/akram or others yg masih kat matrix..mungkin diaorg nilah yg 
ami maedic. ana pun sedih gak,sikit sgt batch mml amik medic.
mmp berape org?rasanya mml yg ramai emg. kot!yag amik STU  macamane?

pasal schedule minggu ni,orientasi baru abis ari sabtu lepas then ahad free 
then arini dan esok ader lagi urusan awal pasal a level german.
maybe class'll start next wed. kot.anti sure dah start kan? so camane
test ept/apt yg anti ceghita tu?ok..?yg lain camane?harap ok sume ma'ahid 
kat UIA.

ana sebenarnya terkejut gak farah masuk UIA..kirim salam kat dia ok!
cakap Ahmad@irfan kirem salam.nidana dapat mane?UIA gak? dia amik 
aper?anyway kirim salam kat all ma'ahid kat UIA ok..kalau dpt chance talk 
ngan mml students tu..bagitau laa ana dah kuar matrix and dpt kat sini..
send my best regards to them..bagi laa emel sekali..kalau diaorg nak ler..yg 
your mates tu tak yah bisng2 sgt ler..bagitau gitu2 dah ler..lagi satu kirim 
sala kat abe ahmad ngan geng dia...cakap kat diaorg ..dtglaa melawat ana kat 
sini..kalu susah sgt nak jumpa dia,pesan jer kat farah,for sure dia bole 
bagitau.

lagi satu pasal anti nak antar surat tu ana takder hal...apa 
salahnyer..boleh gak menghilang kan boring duk sorang2 kat sini...!
emm..adressnya kat bwh ni.jgn pulak hantar ke pilah ..nanti kena selongkar 
ngan geng ana kat sana.sebenarnya skrg ni..maybe minggu leisure..sbb ana dah 
lama tak cuti..dekat nak cuti matrix 2 minggu dpt sini..so rush ke sini,then 
start balik the new sem. here...anyway,tak jammed sgt otak sb dah 
'panas'masa kat matrix...kira baik jugak gi sana..dapat ramai kawan and 
experience ngan pelbagai jenis ragam org..ader yg baik giler..ader yg 
"....", yg mmg anti tak penah terpikir kot...diaorg nih studi power tapi 
akhlak tak brape kredit. anti tau,ana sebenarnya kat kmns dulu pindah dpd 
bilik asal sbb diaorg sendiri mintak ana pindah,kira kena halau laa..tapi 
ana mengalah, settle ngan baik.tu bimbang jugak kat German nanti,tapi kat 
PPP ni roommates sumer ok.Anyway Allah sentiasa ada, although how far u 
are..ins't it?

rasanya dah panjang dah nie..nanti boring plak anti baca.lastly thanx lots 
cos sudi bagi kat ana rose yg lovely tu...tak pelik ke gals bg bunga kat 
guys..?..ader makne ker..?!! hehehe..takder laa..saja jer mengusik2 anti 
nie..haha..jgn amik ati deh. err,ana terdengar org cakap org pompuan kelate 
ni 'sensitif' skit,betul ker?..maybe u can explain.....!! ok, that's all 
..good luck in UIA and ilalliqa' ma'assalamah..wassalam.

With care,
eifan
@Ahmad Irfan Abd Wahab(821101-03-5703),505/15,kolej cemara,UiTM seksyen 
18,40200 Shah Alam,Selangor.

p/s:alamat ni bagi laa kat saper2 ma'ahid kat UIA yag nak, and do always 
send me news ok..!

Saturday, 24 June 2000

"Re: berita penting..."

a'kum..

pekhabar skrg?tentu seronok dapat tinggal kat kampus UIA Pj yg lovely tu 
kan...ana sebenarnya skrg berada kat Seksyen 17 Shah Alam...no more at kuala 
pilah..guess why....?!

sebenarnya, Alhamdulillah, i got JPA offer for Germany Engineering Course 
kat jerman...surprise gak kan..
offer tu dtg masa tgh sibuk2 studi nak exam(17/6)..so..terus jer...packing & 
balik kelantan(19/6) sbb pada khamis tu dah kena daftar kat Pusat Pendidikan 
Persesiaan UiTM di Seksyen 17 Shah Alam....so havoc laa skit..nak prepare 
and go and the same time...skrg ni baru jer abis orientation 3 hari ptg 
tadi..letih sket..

ok laa..sebenarnya nia dah short of time dah nie..sbb kena balik asrama 
before 11.oopm..see you..wassalam...

eifan

p/;i'll send another letterv tommorow ok...THANX FOR THE VERY LOVELY 
ROSE....IT'S REALLY MEANT TO ME...!